maandag 16 juli 2012

ronde 5

Zo,vorige week dus naar de ambassade van Oezbekistan,en dit op een donderdag omdat ik ook naar die van  Turkmenistan wou gaan en die maar alleen op een Ma en Do open zijn,vandaar.Dus daar aangekomen moest ik wachtten want er waren nog mensen voor mij,vreemd dat ik daar mensen zag, maar blijkbaar zijn er veel meer Oezbeken dan ik dacht en andere die naar daar willen,ik maakte een praatje met een Nederlandse vrouw die op haar zoon stond te wachten want hij moest zijn visa overschrijven via de bank,che????Vorige keer vroeg ik aan die man of ik cash mocht betalen en dat mocht nu opeens mocht het niet meer,wat krijgen wij hier opeens,komt die zoon aan en zegt dat hij  het niet overschrijven omdat hij een Nederlandse bankkaart had,komt die kerel buiten en vroeg ik hem onmiddellijk of dat nu via bank moest gaan,ja hoor,langs de bank,maar ik vroeg je toch vorige keer als het cash mocht en toen zei jij,ja,allez vooruit,cash mag ook,was die hollander zomaar voor niets effe een bank gaan zoeken in de buurt voor zijn overschrijving,dus ik ga naar binnen en zegt hij tegen mij,Mijnheer Zambonini,je zus heeft alles doorgestuurd van papietwerk,leek mij allemaal in orde,heb er niet echt naar gekeken,die visa is in orde,maar je zou dat geld moeten overschrijven,dat van jou en dat van die hollander,wil jij dat doen,okay,als ik maar mijn visa heb,geen probleem,5 min later had ik mijn visa en opeens gaat die kerel naar zijn jaszak, haalt die een pakje sigaretten uit en zegt die doodleuk'kom,wij gaan een sigaretje roken'en ik ga je een verhaal vertellen,en toen zei ik,laat mij het uitleggen,en ik zei dat wij Europeanen alles heel snel willen, hebben omdat wij geen tijd hebben(werk druk,stress,kinderen huishouden) en dat oosterse mensen zoals onze zuiderburen zijn(Italianen,Spanjaarden) alles op het gemak doen,jaja,zegt die kerel,jullie zijn net kinderen,die zien iets en die willen dat meteen,wij zeggen dat het gebeurd maar dat wil niet zeggen dat het nu gebeurd,kan ook morgen,volgende week ergens,maar het gebeurd,en hij wou mij nog een verhaal vertellen en toen zei ik dat ik verder moest naar de ambassade van Turkmenistan,ah,zei hij,die is dicht,de ganse maand,verlof,wat?????Iki had de ambassade begin juli nog gebeld om te vragen en toen was er gaan probleem,en nu opeens verlof,ja ja,zei hij,zo gaat dat,en dat begrijp je ook niet,he,maar als ik u was zou ik toch maar langs gaan,wie weet is er iemand die u verder helpt,zeg gewoon dat je het niet begreep en dat je niets wist en nog zo van die dingen en dan zullen ze u wel verder helpen,ai ai ai,wat ga ik nog meemaken als ik dit al hier meemaak,wie weet wat mij daarachter staat te wachten,hij had nog een goede tip voor mij,blijf rustig,geef af en toe wat geld en alles wordt voor u gedaan,ik groette de man,ik heb zelfs geen pas foto moeten afgeven en heeft ook niet achter die overschrijving gevraagd dat ik dat moest storten,ik had mijn visa,dat was belangrijk,de rest niet; en ging snel naar de ambassade van Turkmenistan,hopelijk gaat dit nog goed,de rest van het verhaal vertel ik als ik mijn visa heb,hopelijk deze week


grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten